Nuffnang Ads

Followers

scm music playlist

Tuesday, March 12, 2013

kehilangan

kehilanganmu membuatkan ku nanar seketika
sesat dalam pencarian
kelam dalam terang
terlindung disebalik debu
kabus menutupi semuanya

dan mendung yang berarak
memuntahkan isinya
bagai meluahkan rasa hati yang perit
pedih dan sayu...

pahitnya rasa itu
deriaku bagaikan mati seketika
aku rebah dalam kekuatan
aku tumbang dalam menongkah arus mendatang
sesungguhnya aku benar-benar teruji

namun ke tetapkan hati
ku rengkuh sisa kekuatan
biarpun aku lemah
longlai dan lesu
ku cekalkan hati
kukentalkan semangat

kerna sesungguhnya...
sesungguhnya masih ada insan yang lagi lemah
lemah dan lemas dalam menghadapinya
ku harus menjadi tunjang kekuatan itu

namun ku akui ku tewas akhirnya
biarpun ku berjaya
bisa membuatkan dirinya dan yang lain tenang

namun tika melihat jasadmu diturunkan
tika melihat kaku tubuhmu di dalam liang lahad
ku tidak mampu
ku tidak berdaya menahannya
akhirnya menitis jua mutiara jernih itu

bagai terngiang-ngiang
terasa-rasa kehadiranmu disisiku
bagai terdengar-dengar nasihat darimu

kau hadir menemuiku
kau menjema dalam mimpiku
tersenyum indah
bagai merestuiku
senyummu sepertinya membuahkan kekuatan padaku
bak membawa aura ketabahan padaku
agar aku kekal kental dan cekal

bagai memberiku peringatan
agar aku teguh berdiri
menampung diri
menampung keluarga
mengingatkan ku tentang sebuah harapan
harapan dirimu yang menginginkan daku..
agar aku menjadi tunjang keluarga

menyadarkan daku akan realiti yang tergalas dibahuku
kan ku gapai ia
kan ku gengam ia
kerna itu janjiku padamu
biarpun belum puas bagiku
biapun belum sempat ku berbakti padamu

namun dikaulah semangatku
dikaulah antara orang terkuat
disebalik tabir diri ini
tenanglah Dikau disana
bersemadilah dengan aman
kan ku hulur doa buatmu
kerna hanya itu tanda ingatan bagiku
buatmu insan yang bergelar AYAH

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
الرَّحْمـنِ الرَّحِيم
مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين..
إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ
غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين





No comments:

Post a Comment