Nuffnang Ads

There was an error in this gadget

Followers

scm music playlist

Thursday, December 8, 2011

m!ss nurse VS mr CEO

adessssss......letih betul la pagi ni,nape la A&E hr ni byk sgt case,dh la asyk2 red z0ne je, penat duk berkejar sana sini...dh la hr ni MA2 ngan Dr.2 yg bertugas pn muka asyk ketat jer...huhuhuhu...penat lak aku teng0k muka dorang. Abang n kak Dr yang hensem dan chantek trus jadi muka cam ape ntah sebab penat sgt.

Hihihihi....paling kesian kt abang Afif aku,angah aku pn muka ntah ape-ape dh,ngan mata merah x cukup tdo,almaklumlah die bertugas tuk 0n call hr ni. kessian lak tp hepi pn ad coz angah ad skali x la aku tensi0n sgt.

"h0i mak cik..."sergah si mimie nieyl."mak,angah aku vampire mata merah" kus semangat aku,kn dh kuar latah aku yang meraban tahap x hengat ni...geram betul la aku ngan kawan yg s0rang ni. suka sgt buat orang terekejut."hime,hime cakap apa kt angah td hah?".mimie ngan aku terdiam,tergaman,terkedu dan tekejut. mimie lagila dh pucat,klu toreh kulit dia pn rasanya dh x kuar drh kot..maunye angah aku, Dr Afif Isyqiey tukar jadi vampire tgh2 ward kecemasan ni. Padan muka mimie,2 la sape suh kau terkejutkan aku tgh2 A&E ni,mentang2 la dh lengang sikit dr kesibukan yang melanda terus kau kacau aku ye."mimie,apa awak dh buat pada hime kesayangan saya ni?"angah afif mengajukan pertanyaan pada mimie yang dah bertukar jadi patung cendana sama je ngan aku tengah2 p0rt observati0n lam A&E department ni.




"hihihi...angah s0ri la hime x sengaja sebut angah vampire mata merah,jangan la marah hime, mimie pn x sengaja tu. sori ye"huhuhu...cuak jugak aku buatnya angah tetiba tukar angin puting beliung dia datang maunya kec0h satu department hospital ni dgn khabar dr. nek minyak gara2 adik dye panggil dia vampire lam ward kecemasan ek0ran drp latah. Mahunya aku,nurse atau lebey femes ngan panggilan misi, kena tindakan tatatertib sebab menimbulkan kekecohan lam ward.

lupa lak nk kenalkan diri aku, nama aku Nia Ayra Sofea, tp angah aku si dr afif nie suka panggil aku hime sebab aku ni suka sgt ngan watak tuan, puteri dlm anime jepun.n hime ni bermaksud puteri. Kerja aku membantu meringankan beban dr dan membantu pesakit lam menangangani kesakitan mereka danaktiviti harian mereka.






Tuesday, October 18, 2011

cetusan rasa hatiku...

tak mungkin kanku bisa lewati hatimu.....
aq bukanlah psykik yang bisa menebak rahsia hatimu...
namun sesungguhnya aq yakin dengan rasa ini
kerna sesungguhnya cintaku ini adalah anugerah dari-Nya
yang ku cari adalah redhaNya…andai engkau bukan untukku
kerna cinta itu tidak semestinya akan bersama

bukakanlah matamu dan pandanglah dgn mata hatimu
kerna aq slalu ad disampingmu…
izinkan aq utk mengubat dukamu…
merawat kepahitanmu….
agar manis itu dapat kau nikmati…

sayangku…
seandainya dikau sudah dimilki Oleh insan kedua selepasku...
kurelakan kehilanganmu….ku ikhlaskan pemergianmu...
tinggalah daku....
ku titipkan d0a buatmu dari kejauhan..
moga engkau sentiasa dalam lindungan kebahagiaan...
dibawah naungan rahmat dari-Nya
kerna cintaku hanyalah untukmu buat selamanya…


jauhari hatiku…
seandainya sudah tersurat kau bukan untukku
kulepaskanmu pergi agar dikau bahagia…
kukan selalu mend0akan yang terbaik buatmu dan si dia….
seandainya… masih ada kesempatan buatku
ku ingin lewati liku hatimu..
agar aq bisa mengerti dan fahami
akan kehendak isi hatimu..
agar aq bisa mengurniakan rasa bahagia buatmu
agar aq bisa membiuskan rasa cintaku buatmu…
mengulitimu dengan selimut kebahagiaan
yang tersulam dengan kepercayaan dan kesetiaan..
di bawah payung Rahmat-Nya...

Monday, May 16, 2011

raGam H!duP.....

hidup ini kadangkala indah dan membuai-buai perasaan tatkala bahagia menginjak datang
namun begitu adakalanya hidup ini amat menyakitkan dan terlalu pahit untuk ditempuhi
kerna ianya dicemari dan dinodai oleh prasaan HASAD DENGKI dan DENDAM sesama insan
pahit juga untuk ditempuhi kerna dihitami oleh kekejaman duniawi


kenapa harus ad rasa itu?
kenapa mesti wujud cemburu itu sehingga mendorong ke arah kegelapan?
kenapa mesti pilih untuk yang hitam itu untuk senangkan dan kepuasan hati sendiri
perlu ke lakukan perkara seperti in lantas bertindak kejam pada saudara sendiri
mengapakah isu ini masih timbul dalam era urbanisasi yang serba moden dan canggih kini


kadangkala memang ad rasa bengang yang datang lam diriku  ini kerna masih wujud  orang sebegitu
aq pn hairan kenapa dorang mesti nk rendah-rendahkan maruah orang len , macamlah dorg 2 bagus sgt
dhla kerek semacam
semua benda dye jer yg betul, salah org ceopat je nampak, slh sendiri mkn x sorok ad la
tp aq x de lar sapa nk citer kt org len sapa heboh coz bkn nyer gempak pn
bkn nyer msuk exam pn, x dak faedah jgkj pn duk cter kt org
mkn org benci n meluat ad la
yang malu nyer diri sendiri jgk, bkn nyer org len
yg busuk pn yg duk bukak ctyer 2 la kt org len
lama2 gerenti org taw jugak la


ALLAH SWT 2 Maha Besar dan Maha Berkuasa la awk
klu Ya RAbb 2 nk tunjuk kebenaran nyer sekejap jer awk eyh
cukup2la 2, sma2 la kte muhasabah diri n insaf lah
dosa dgn ALLAH SWT ble2 mse bley taubat tp klu ngan org len tue
susah ckit, buatnyer umur insan yg disakiti hatinye itu pergi dlu
x terampun lah dosa awk,nk mintak maaf pn dh x de gunanyer
sedar-sedarlah awk eyh!!!!!

Wednesday, March 23, 2011

33 Larangan Rasullullah SAW Terhadap Wanita

1) Wanita mendedahkan aurat

2) Wanita berpakaian menyerupai lelaki

3) Wanita bergaul bebas dengan lelaki bukan muhrim

4) Wanita bersalaman dengan lelaki bukan muhrim

5) Wanita berpakaian menyerupai pakaian orang kafir

6) Wanita menyambung rambut

7) Wanita mencabut, mencukur, atau menipiskan alis

8) Wanita mengikir gigi

9) Wanita melakukan tatu

10) Wanita melihat aurat sesama wanita atau bergabung dalam satu pakaian

11) Wanita melakukan musahaqah

12) Wanita memakai wangi-wangian agar dikagumi orang lain

13) Wanita memasuki pusat rawatan kecantikan awam

14) Wanita berkhalwat dengan lelaki bukan muhrim

15) Wanita tidak melayan kehendak suami

16) Wanita menceritakan rahsia hubungan suami isteri kepada orang lain

17) Wanita menerima tetamu lelaki bukan muhrim tanpa izin suami

18) Wanita keluar dari rumah tanpa izin suami

19) Wanita membenci dan menyakiti hati suami

20) Wanita mengingkari perintah suami yang baik

21) Wanita bermusafir tanpa muhrim atau suami

22) Wanita menceritakan sifat wanita lain kepada suaminya

23) Wanita berpuasa sunat tanpa izin suami

24) Wanita menginfakkan harta suami tanpa izinnya

25) Wanita kufur terhadap kebaikan suami

26) Wanita menyumpah anak

27) Wanita memaksa suami menceraikannya

28) Wanita memakai pakaian emas dengan sombong dan megah

29) Wanita menyakiti jiran tetangga

30) Wanita mencakar dan merobek pakaian ketika mendapat musibah

31) Wanita meratapi kematian

32) Wanita berkabung atas kematian seseorang melebihi tiga hari

33) Wanita menziarahi kubur diiringi tangisan


Sumber:

Mohamed, D. H. (2008). 33 Larangan Rasullullah SAW Terhadap Wanita. Kuala Lumpur: Al-Hidayah Publications.
Surah Al-'Ankabut : 64

"And this life of the world is only amusement and play! Verily, the home of the Hereafter, that is the life indeed (i.e. the eternal life that will never end), if they but knew"

Friday, February 11, 2011

nothing

hr ni byk yg aqu alami, ada yg lawak n ad yg menyakitkan hati
kadang2 aqu terfikir jgk knp ad jgk org yg suke nk sakitkan hati n perasaan org len ,
org yg cbuk nk jage tepi kain org len , org yg cbuk nk korek rahsia org len
tp ad jgk org yg asyik nk wat hal jer ngan org len

kdg2 aqu terfikir jgk salah ke klu aqu mengalah ?
aqu x nak n x suke sgt klu perkara jd mkn teruk n menjejaskn aqu sendiri ,
jd itulh sbbnya yg wat aqu memilih utk mengalah tp x bermakna aqu ni 'ayam' atau dlm erti kte len 'pengecut'


susah betulkan jd org ni, ad jer yg x memuaskn
penting sgt ker nk jd perfectionist?
coz bg aqu mmg la bgus klu nk jd perfect juz need more practice , changes and improvement in our way of thinkg , lifestyle and the ways we work