Nuffnang Ads

Followers

scm music playlist

Tuesday, January 22, 2013

Salahkah Aku

aku tertanya-tanya...
mengapa harus ada yang mempers0alkan
mengapa harus ada manusia yang menghina
memandang benci 
memandang hina pada insan sepertiku

salahkah aku
aku hanyalah insan biasa
se0rang insan..
bukan hanya manusia mahupun orang
mengapa tidak kau fahami
cubalah untukmu selami hatiku..

aku sedih
aku kecewa
kadang-kala marah menyemarakkan api
mencairkan sebuah kesabaran
membakar sebuah perasaan

menghancurkan sekeping hati

namun apakah yang harus ku lakukan
tunjukkan daku arahnya
bukan hanya mempersoalkan dan menghinaku
ku hanya bisa mmendiamkan diri

bukan tidak pernah ku nyatakan
bukan tidak pernah ku luahkan
menyembunyikan jua tidak
namun tiada yang mengendahkannya
tiada yang peduli tentang itu


dan ianya terus..
terus dan terus berlaku
berulang-ulang kalinya
ku harap aku terus kuat
tabah dan tenang mengharunginya


sungguhpun aku kadangkala tersungkur jatuh
tersembam dalam dasar perasaan
hanyut dalam lautan rasa
tenggelam dalam keperitan
namun ku tahu ku punya DIA
Yang Maha ESA
yang menerima semuanya dan maha menyanyaniku..
:)

luahan ni utk se0rg teman yang meluahkan apa yg dilaluinya...sedih,marah dan kecewa namun dye hanya mampu menangis n menahan semuanya..kadangkala ad ketika dia rebah dalam arus gel0ra perasaan sendiri,hanyut dalam lautan perasaan lantaran rasa ketidak puas hatian dan hasad dengki

Kak Ins sayang , I luv u s0 much... <3

sesiapa yang perasan,puisi ni pernah di post di wall fbku 

1 comment: